27/10/25

Κοινωνικό μήνυμα και περιβαλλοντικό αποτύπωμα από τη συνεργασία ΣΕΓΑΣ και Recycom

 Ο Μαραθώνιος Αθήνας, ο Αυθεντικός μεγαλώνει και εξελίσσεται χρόνο με το χρόνο, συμβαδίζοντας με τους κορυφαίους μαραθωνίους του πλανήτη. Η φετινή, 42η διοργάνωση, σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής στη διαχείριση του ιματισμού των δρομέων στην εκκίνηση του αγώνα.

Περίπου 24.000 δρομείς θα έχουν την ευκαιρία να αποτελέσουν μέρος μιας μεγάλης αλυσίδας αλληλεγγύης, αφήνοντας τα ρούχα τους στην εκκίνηση, ώστε να ανακυκλωθούν ή να επαναχρησιμοποιηθούν από συμπολίτες μας που το έχουν ανάγκη. Πρόκειται για μία ακόμα δράση που ενισχύει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της διοργάνωσης.

Η δράση αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της συνεργασίας του ΣΕΓΑΣ με την εταιρεία Recycom, η οποία θα αναλάβει την περισυλλογή και διαλογή των ρούχων που θα συγκεντρωθούν σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους στην αφετηρία του Μαραθωνίου δρόμου. Τα ρούχα που βρίσκονται σε καλή κατάσταση, αφού απολυμανθούν, θα διατεθούν σε κοινωνικές δομές που θα επιλέξει η Ομοσπονδία, ενώ τα υπόλοιπα θα ανακυκλωθούν.

Η αλλαγής του τρόπου διαχείρισης των ρούχων των δρομέων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την αποσυμφόρηση της εγκατάστασης, αλλά και της διαδρομής, για την επίτευξη μέγιστων συνθηκών ασφάλειας.

Μέχρι πρότινος, απαιτούνταν η μετακίνηση 15 μεγάλων φορτηγών προς το Μαραθώνα και η επιστροφή τους στο κέντρο της Αθήνας παράλληλα με την ώρα διεξαγωγής των αγώνων, με όσους κινδύνους αυτό συνεπάγεται.

Η συγκεκριμένη πρακτική διαχείρισης των ρούχων είναι μια τακτική που έχει υιοθετηθεί σε όλους τους μεγάλους μαραθωνίους του πλανήτη με εκατοντάδες χιλιάδες δρομείς να έχουν αποκτήσει τη συγκεκριμένη κουλτούρα.

Ο Μαραθώνιος της Αθήνας είναι ένας αγώνας γεμάτος συμβολισμούς και δεν θα ήταν δυνατόν να μην εφαρμόζει πρακτικές που λειτουργού προς όφελος της κοινωνίας.

Η εταιρεία Recycom, με το σύνθημα «Κάνουμε την ανακύκλωση ρούχων συνήθεια!», δεν αντιμετωπίζει τα ζητήματα ανακύκλωσης ως μια περαστική μόδα, αλλά με βαθιά συναίσθηση της αναγκαιότητάς τους.